Werkwijze

Vernieuwend, verbindend en resultaatgericht

Bij OnderwijsNext geloven we dat echte verandering begint met een frisse blik. Vanuit verrassende gezichtspunten prikkel en daag ik opdrachtgevers uit. Ik verbind mensen, processen en organisatieniveaus en breng verschillende perspectieven samen. Zo ontstaat er ruimte voor vernieuwing, co-creatie en duurzame verbetering.

Samen creëren we beweging

In co-creatie ontwikkel ik samen met opdrachtgevers nieuwe oplossingen. Dit zorgt voor een stevige voedingsbodem voor verbeteringen en innovatieve aanpakken. Mijn stijl wordt vaak omschreven als ‘the next-box’: betrokken, nieuwsgierig en altijd gericht op resultaat.

Wat ik doe

  • Kennismobiliteit: Ik breng kennis in beweging en maak deze toegankelijk binnen en buiten de organisatie.

  • Beweging brengen waar angst en weerstand heersen: Ik help teams en organisaties om blokkades te doorbreken en weer vooruit te komen.

  • Coachen en ondersteunen van leer- en samenwerkingsprocessen: Ik begeleid teams zodat leiders leren van hun medewerkers en samen kunnen groeien.

Hoe ik werk

  • Collegiale samenwerking: Ik werk samen met bestuurders, schoolleiders en docenten, als partner op alle niveaus.

  • Medeverantwoordelijkheid: Opdrachtgevers zijn mede-eigenaar van de gestelde doelen en het proces.

  • Meerwaarde door expertise: Ik koppel mijn kennis en ervaring aan de vraagstukken van de organisatie.

  • Tijdelijke aanvulling: Ik versterk tijdelijk het team met actuele kennis en vaardigheden.

  • Kennis van buiten naar binnen: Ik verbind externe kennis en vaardigheden met de interne situatie en ontwikkelingen.

  • Sterk netwerk: Mijn betrouwbare achterban biedt up-to-date kennis en extra meerwaarde.

  • Samen delen: Kennis en vaardigheden worden gedeeld en geborgd binnen de organisatie.

  • Werken met veranderteams: Samen werken we aan duurzame verandering.

  • Van strategie naar praktijk: Ik help strategie en doelen te vertalen naar alle niveaus in de organisatie.

  • Aansluiten bij de zone van de (laatste/naaste) ontwikkeling: Ik stimuleer groei op het juiste moment.

  • Ongebruikelijke aanpak: Voor hardnekkige problemen bied ik interventies op systeemniveau, zowel rationeel als emotioneel.

  • Ruimte voor experiment: Ik creëer ruimte om te proberen, leren en bij te sturen.

  • Oog voor de onderstroom: Ik heb aandacht voor onveiligheid, weerstanden, spanningen en conflicten.

Wil je samen met OnderwijsNext beweging brengen in jouw organisatie? Neem contact op en ontdek wat we samen kunnen bereiken!